Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Az én Ír gyümölcskenyerem

2020. december 15. 09:42 - Biromakönyvem

Reggel is finom ízek, karácsonyi hangulat.

Ír gyümölcskenyér, recepttel
Ez a recept is azok közé tartozik, ami már több átalakuláson átment. Talán nem is tudni az eredeti, kőbevésett receptet.
Sokan készítik sütőporosan, sokan élesztővel.
Bevallom, a sütőporos kenyereket nem szeretem. Ezért én az élesztős változatot készítem.

Kenyértésztát készítünk, vegyes liszttel (fehér és teljes kiőrlésű vegyesen).
Tejes, vagy tejes-vizes, vagy tej-fekete tea a nedves tartalma, ebben futtatjuk fel az élesztőt, vagy a liszt közé keverjük.
Közepesen lágy tésztát készítünk. Só, cukor hozzáadásával, valamint egy kevés olajat teszünk hozzá, vagy vajat.
Élesztő vagy sütőpor helyett szódaport is használhatunk, ilyenkor érdemes kevés írót vagy natúr joghurtot is tenni a tésztába.
Hozzávalók a tésztához:
500 g liszt vegyesen, 30% teljes kiőrlésű, 70 % fehér liszt,
3-5 dl folyadék (víz-tea, víz-tej)
1 dl olaj
1 csapott evőkanál só
1 teáskanál cukor
2 marék kandírozott, asztalt gyümölcs, ki mennyit és milyen "gazdagon" szeretné, ízlése szerint
Szárított, asztalt gyümölcsöket vegyesen használunk, narancs illetve citromhéjat reszelünk bele, lehet a levéből is egy kicsit.
Én most mazsolát, kandírozott narancs, citromhéj kockákat és durvára vágott diót is tettem bele.
Amikor megkelt a tészta a gyümölcsöket belegyúrjuk.
Sütőlemezre helyezzük, és negyedeljük, úgy, hogy csak 1/3-ad részéig vágjuk be a kerek kenyeret.
Ugyanúgy járunk el a továbbiakban, mint a kenyér sütésnél, forró sütőben sütjük, előtte megspricceljük vízzel és a sütőpapírt is.
A zsemléket, amit a képen láttok együtt sütöttem a kenyérrel, egy tepsiben. A zsemlékben nincs gyümölcs.
Egy sütési idővel elkészül a zsemle és a gyümölcskenyér is.
A kenyeret sosem sütöm már fedeles edényben.
Amikor a sütőlapra teszem, előtte a sütőpapírt meglisztezem kicsit.
Azután bevágom a kenyeret éles késsel, ahogy a képen is.
Hagyom kelni 30 percet
Azután spriccelem meg vízzel a tésztát és a körülötte lévő sütőpapírt is.
180 C fokos, légkeveréses sütőben sütöm, cca 30 percet ezt a mennyiséget, de a sütési idő függ a sütőtől is.
Minél több szárított gyümölcsöt teszünk hozzá, annál ünnepiesebb, annál édesebb.
Én most kevesebbet adtam hozzá, még langyosan vajjal megkenve és hideg tejjel ettem uzsonnára.
A készítés folyamatát itt a képeken mutatom.
Ha tetszett a receptem, kérlek nyomj egy like-ot. Köszönöm. Konyhatündéretek, Márti
Ha még több receptet szeretnél megnézni kövest a Biromakonyhám bejegyzéseit.
Kérdéseiddel, segítség kéréssel csatlakozz a csoportunkhoz itt: Szeretek sütni, főzni Biromyakonyhám

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr4716340178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása