Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Emlékszel a nagyi kelt tésztáinak az illatára?

2021. január 02. 22:50 - Biromakönyvem

A foszlós kalácstól a lekváros buktáig.....

 

Sosem felejtem el az illatát azoknak a kelt tésztáknak, amit annak idején a nagyanyám kivett a sütőből.
Még most is érzem a túrós batyu, a kalács, a bukta meleg, édes illatát.


Nem voltak akkor még univerzális konyhai eszközök, gourmet konyha, de minden megvolt, hogy a legfinomabb és a legillatosabb tészta készüljön el.
Volt egy dagasztó tál, volt a nagymamám, volt a gyakorlata és a megszerzett tudása, amit az dédmamától tanult, lesett el.

Valahogy nincs annyi idő az életünk során, hogy ezt az emléket kitörölje. Hogyan felejthetnénk el, amikor a konyhában toporogva alig vártuk, hogy kihűljön, vagy legalábbis kéz meleg legyen a tészta.
Persze előfordult, hogy a nagy sietségben a lekváros bukta tölteléke, megégette a nyelvünket.
Aranyló baracklekvárt rejtett a tészta, amit szintén házilag készítettek annak idején az asszonyok.

Sajnos kevés ideig élvezhettem a nagyanyám sütötte tésztákat, még kisgyermek voltam, amikor elment örökre. Azután a nagynéném által készített tésztákat fogadtuk el, de ő is pontosan tudta, hogy a mama tésztáit képtelenség részéről megadni nekünk. Nagyon ritkán vendégeskedtem náluk.
Aztán telt, múlt az idő, felnőtt lettem. Anyám kevés kelt tésztát tudott sütni, de a fánkot, kalácsot kiválóan készítette. Nagyon korán elköltöztem tőle, nagyon sokáig nem volt alkalmam igazi kelt tésztát fogyasztani.

Talán ezért is hozta úgy a sorsom, hogy a kelt tésztákat tanultam meg először elkészíteni, csak később a süteményeket. Sokáig tartott megtanulnom, hiszen nem volt, aki megtanítsa nekem.
Szakácskönyvekből, ismerősök anyukáitól, mamáitól szereztem be az információkat, aztán gyakoroltam, gyakoroltam, gyakoroltam.

Egy idő után már illatozó kelt tésztákat tettem a családomnak az asztalra. Hatalmas boldogság, önbecsülés, önértékelés volt és a mai napig is az számomra.

Most már a konyhai csoportomban rendszeresen teszem közzé a munkáimat, adom át a tudásom, praktikáim.
Ha van kedved ellesni tőlem, keresd fel a Biromakonyhám oldalt és kérd a Receptkönyvem, vagy a közös sütést, ahol elsajátíthatod Te is a tudást.
Az első rögzített posztban találod a részleteket.
Küldhetsz messengeren üzenetet is, hogy kiválaszd melyik lehetőség a legjobb számodra.

Hogyan rövidíthető le a dagasztás ideje? Megmutatom Neked, ha felkeresed Biromakonyhám oldalt.

98d1e14d24fb8d30ec84b75b5dc79260.jpg

654038f8cb54a2fbcc01e120dad45ced.jpg

 

Ha tetszett az írásom, kérlek nyomj egy like-ot. Köszönöm, Konyhatündéretek Márti

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr616369724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása