Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Az a fránya csirkepaprikás vagy borjúpaprikás!

2021. január 27. 10:46 - Biromakönyvem

Mitől lesz a pörköltből paprikás?

Hogyan is különböztetjük meg?

Tegnap volt a napja, hogy eldöntöttem írok erről a témáról.
Evidensnek tűnő étel nevek, de mégsem!
Egy közel 200 ezer fős csoportban ment az adok kapok a tejfölös csirke kép, poszt alatt.
Negatív kritikák, hogy miért ilyen világos.  Persze, láttam, hogy nem világos sokak számára.
"Az én piros pörköltem mellett elbújhat a tiéd", Hogyan lehet ilyen színű ételt paprikásnak nevezni?"

Sorolhatnám a kommenteket.
Persze már számtalanszor írtam én is a kommentelés szabadságáról, névvel, név nélküli nyomdafestéket nem tűrő hozzászólásokról, véleményekről. Most itt nem is ez a téma. Inkább beszéljünk csodás paprikás ételeinkről.

Zárójelben jegyezném meg, hogy a Cordon Bleu ugyanilyen "aktivitást" váltott ki, mert nincs az az alátámasztó cikk, ami sokaknak a fejében rendet tenne, hogy az nem Gordon.

Térjünk vissza az eredeti témához.

Sokan, amikor tejfölös csirkét készítenek, nem is gondolnak rá, hogy csirkepaprikást főznek.

Talán e rövidke cikkem eléri a célját. A lényeg az egészben, hogy a pörkölt is paprikával készül.
De mitől lesz mégis más a csirkepaprikás, borjúpaprikás?

Az elkészült pörköltet vékony tejfölös habarással fejezzük be. Csak leheletnyi liszttel, tejföllel.
A csirkének és a borjúhúsnak kimondottam jól áll ez a fajta recept.

Mondanom sem kell, hogy voltam olyan bátor, hogy megosztottam rövid összefoglalómat ezen ételekről. Gondoltam jót teszek. Finoman, érthetően leírtam pár sorban, hogy információt adjak, de mégsem legyen a posztom sértő.

Aztán jöttek a kommentek. Paprikáról, tejfölről, miért kell bele liszt, miért nem mindegy, hogyan készül.
Hm. Az első párra még válaszoltam, aztán hagytam a maga útján terjedni a csoportban.
Inkább írtam itt egy rövid "elmélkedést" az egyik legnemesebb, legfinomabb ételünkről.

Ha tetszett a cikkem várlak további hasznos tippekkel, receptekkel, 30 perces menükkel itt: Biromakonyhám

Konyhatündéretek, Márti

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr9316405144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motoroskonyhaja 2021.01.28. 10:04:02

Nagyon jó poszt, én örülök neki! Igen, itthon mindenki "ért mindenhez", csak éppen az alapokkal és a készítési módokkal nincsenek sokan tisztában. Ahogy Gundel is írta a Kis magyar szakácskönyv c. kötetében:: "Ugyanúgy készül, mint a pörkölt, de, mint látjuk, kevesebb zsírral, fűszerpaprikával és hagymával, utóbbit enyhébben pirítva, szinte csak fonnyasztva. A döntő különbség az, hogy amikor a hús megpuhult, a tejfölt liszttel simára keverve, azzal a pörköltnél valamivel bővebbre hagyott levét behabarjuk, miközben az edényt rázogatjuk".
Ja, én pont ezért nem csatlakozom ilyen csoportokhoz, ahol mindenki "tudja a frankót", miközben lövése sincs magáról az ételről (ahogy írtad is: Gordon vs Cordon). Ez a tipikus vak vezet világtalant, vagy a vakok közt a félszemű a király kategória. ÉS hiába írod le, nemhogy megfogadnák, hanem egyenesen visszatámadnak, hogy Te vagy a h*lye... Erre szoktam írni a posztjaimban azt, hogy ott van a net szó szerint a kezükben, de nem tudják használni ;)
Jó poszt, köszönöm, és örülök, hogy van más is, aki a VALÓDI elkészítési eljárásokat írja meg.
Szép napot, üdv: motoros

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2021.05.04. 19:53:25

@motoroskonyhaja: Ó, de örülök ennek a hozzászólásodnak. Köszönöm, köszönöm. Nem vagyok egyedül :) :) Bocs, hogy csak most válaszolok. Végre átnéztem az összes kommentet. Nekem is van konyhai csoportom, de nem törekszem a több tízezres létszámra, mert más szabályok szerint "játszunk". Nem hagyom, hogy eldurvuljon az adok-kapok, a kritizálás. Döbbentem látom, hogy a kocsonya készítésén minden évben összevesznek. Ez az, amit nem engedek a csoportban. Valójában a tagok nem is teszik. Az elején volt talán 3 ilyen eset, ők már nem tagok. Értem, teljesen értem, igaz, amit írtál.
süti beállítások módosítása