Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Utáltad már a konyhai tevékenységet? Érezted úgy, hogy csak a kötelesség hajt?

2020. december 29. 09:12 - Biromakönyvem

Tedd fel a kezed, ha nyűg a napi rutin, a robotolás a konyhában! Én már kilábaltam ebből. Megmutatom Neked.

Emlékszem, amikor 20 évesen meg kellett tanulnom főzni. Hajtott a kíváncsiság, az érzés, hogy feleségként meg kell lepnek a férjem az ételeimmel. El kell kápráztatnom őt.

Akik ismernek, tudják, hogy nem volt aki megtanítson főzni. Ezért szakácskönyvekből, ismerősöktől szereztem be az összes tudományom. Persze, sokkal nehezebb volt, mintha valaki megmutatta volna a trükköket, a fogásokat egy-egy étel elkészítésénél.

Ennek ellenére hamar rájöttem a z ízére, a saját káromon tanultam meg a legjobb módot az ételek elkészítésére.

Aztán már nem csak a férjemnek, magamnak, de a gyermekünknek is főztem. Teljes lett a család. Jöttek a családi rendezvények és ott is meg kellett csillogtatnom a tudásom.

Érdekes módon a kelt tészták sokkal jobban érdekeltek, jobban sikerültek, mint a sütemények.

Emlékszem a Horváth Ilona szakácskönyv útmutatói alapján sütöttem meg először a nyújtott, házi rétest.

Ahogy teltek az évek, valahogy azt éreztem, hogy napi rutinná vált, kötelességgé, nyűggé. Volt pár év, amikor utáltam a konyhába bemenni, mert tudtam, hogy az időm jó részét ott töltöm, aztán pillanatok alatt elpusztítjuk a több órás munkám eredményét. Nem is beszélve az ünnepekről, főleg, amikor jöttek a rokonok.

Egyik karácsony Szent Este, fáradtam roskadtam le a fa mellé, kimerülten, nyűgösen. Akkor este elgondolkodtam azon, hogyan lehetne ez másképp. Eldöntöttem, hogy soha többé nem leszek fáradt ezen a napon, de a többin sem a főzéstől.

Akkor alkottam meg és gyűjtöttem össze azokat a recepteket, azokat a trükköket, praktikákat, amik megszerettetik velem újra a főzést, imádni fogom újra a sütést.
Akkor vettem meg az első mosogatógépemet. Azóta is a legjobb konyhai eszköz beszerzésnek tartom.
Akkor szereztem be az első kelesztő tálat, ami nélkül már talán a kelt tésztákat nem is készíteném szívesen.

Attól fogva, hogy másképp néztem a teendőkre a konyhában, megváltozott minden, újra visszatért a szeretetem a konyhaművészet iránt.

Elég későn jöttem rá a sütemények elkészítésének a trükkjére, módjára. Már elmúltam 30 éves, amikor a krém nem folyt ki, pedig tökéletes piskótát, tésztát tudtam sütni, de valahogy a végén sosem állt össze a kép.

Amikor a konyhai csoportom létrehoztam, gondolkodtam egy szlogenen. A név adott volt, ahogy a könyvemnél is, amit megírtam az életemről. Ott a Biromakönyvem, itt a Biromakonyhám név mellett döntöttem. Mert benne van a nevem (Biró Márta), benne van a vonzalmam, mert bírom, amit csinálok. Könyvet írok, konyhai csoportot vezetek.
De mi legyen a szlogen, mi legyen az, ami kifejezi a munkám miértjét.
Íme, ezt érzem, erre gondoltam:

izek_erzesek_receptek_cimlap.jpg

 

Igaz a mondás, sajnos nem én találtam ki, hogy a szemünkkel is eszünk.

Tudom: Egy étel látványa elvarázsol bennünket, asztalhoz hívogat. Nincs annál jobb érzés, mint mikor leteszed az ételt az asztalra és a családod, barátaid szemében a vágyakozást látod, hogy megkóstolják, elfogyasszák. Közben örömmel beszélgetünk, örömmel ülünk együtt az asztalnál.

Azóta minden percét élvezem az ételek elkészítésének, a receptek megalkotásának, azok megmutatásának a csoportom, olvasóim táborának. Minden érzékszervünk boldog, örül az ételnek, amit elkészítünk.
Egyszerű ételek lehetnek csábítóak, hiszen az ízek harmóniája, a tálalás koronázza meg az egész érzést, látványt.
Érdemes kialakítani ezt a szemléletet, hiszen egy melegszendvics zöldségekkel, hasábburgonyával, megfelelő tálalásban királyi reggeli, vacsora lehet.

Többek között ezeket a praktikákat mutatom meg a konyhai csoportomban.
Továbbá fontosnak tartom, hogy a konyhánkat pillanatok alatt tegyük ragyogóvá, tisztává. Ehhez már kipróbált és alkalmazott trükkjeim vannak. Erről olvashattok blogjaimban, bejegyzéseimben. Minél kevesebb tisztítószert használok, de annál több mikroszálas kendőt.  (a konyha FB oldalon és a zárt csoportban is vannak cikkek, videók erről)

Miért teszem közzé a receptjeimet, a gondolataimat, az érzést, ami engem motivál?


Mert tudom, hogy többen éltétek már meg a kötelesség és az elfásultság érzését a főzéssel kapcsolatban.
Boldoggá tesz, ha kapom a visszajelzéseket a követőimtől, hogy megcsinálták, megfőzték, beszerezték, imádta a családjuk. Ennél nagyobb elismerés nem is kell.

Megjelent a Receptkönyvem, ami pdf formában készült. Lépésről lépésre bemutatja a kedvenc kelt tésztáim készítésének rövid idejét, csodás látványát.
A kedvenc ételeimet, süteményeimet is megmutatom, recepttel, fényképekkel, rövid történetekkel.
Akik követnek, látták, hogy a Balatoni süllő görbülhet otthon is a tányéron. Nem csak a vendéglőben.
A Pavlova torta számos változatában gyönyörködhetünk otthon is. Ezt is megmutatom.

izek_erzesek_receptek1_1.jpg

 

Ha úgy érzed, átélted már, vagy éppen a nyűg kerített hatalmában a konyhában látogass el a
Biromakonyhám FB oldalra, vagy csatlakozz a Szeretek sütni, főzni Biromakonyhám csoportunkhoz.
Ha tetszett a cikkem, kérlek nyomj egy like-ot. Köszönöm, Konyhatündéretek, Márti
Ha megismernéd a történetem, a könyvem, várlak itt: Biromakonyvem Életem Leckéi oldalon, ahol blogjaimat, verseimet, novelláimat olvashatod.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr5316362174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása