Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Ostoros rétes, a kelt tészták királynője

2020. október 30. 19:46 - Biromakönyvem

A legfinomabb csokoládés kelt tészta

Talán a legkülönlegesebb kelt tészta volt, amit annak idején megtanultam sütni. Addig a hagyományos kelt tésztákat készítettem, de ez a kakaós töltelékkel készült ostoros rétes vittel el a pálmát nálam. A legfinomabb csokoládés kelt tészta.
A Biromakönyvem oldalon, ha olvasod a történetem, elárulom, hogy kelt tésztákat a Horváth Ilona szakácskönyvből tanultam meg sütni, melyet 18 éves koromban vettem a kezembe először.

Recept:

Kelt tésztát készítek, elengedhetetlenül a kelesztő tálban.
Langyos tej, teás kanál cukor, 3 dkg élesztő. Felfuttatom, 50-60 dkg liszt, só, 2 tojás sárgája, 1 e.kanál cukor, 2-3 e.kanál étolaj. Lágy tészta szükséges. 5-10 perc alatt feldobja a tetőt, megkelt. Lisztezett gyúró táblán átgyúrom. 6 darabra elosztom, hagyom megkelni.
Mindegyiket a legvékonyabbra kinyújtom.

Töltelék: melegített vaj, vagy margarin, megöntözöm a lapot. Megszórom cukros kakaóporral, meghintem vaníliás cukorral. Vaj cca 10-15 dkg, ettől lesz jó krémes. A kakaóport sem sajnálom belőle.
A vékony tésztát szorosan feltekerem.
Amikor 3 db kész, akkor egymásmellé teszem és fonatot készítek belőle. Mehet a sütőlapra.
A másik 3 tésztát is megfonom. Az is mehet a másik mellé, úgy, hogy mindegyiknek legyen hely a növekedésre.
Megkenem mindegyiket tojássárgájával, egyenletesen.

Hagyom kelni cca fél órát.
160 C fokos, légkeveréses sütőben megsütöm. Cca 20 perc, de ez ki kell tapasztalnotok.
Itt mutatom képekben:
Ha tetszett a receptem, kérlek nyomj egy like-ot. Köszönöm
Csatlakozz a FB csoportunkhoz még több receptért.
Ha megismernél jobban várlak itt: Biromakönyvem
Konyhatündéretek Márti

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr9416265080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása