Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Kevés az időd? Beledobálós savanyúság télire pillanatok alatt

2020. szeptember 30. 13:09 - Biromakönyvem

Egy vödör, tetővel és egész télen pótolhatod, ha valami elfogyott

Kevés az időd, nem fér bele a befőzés, tartósítás télire?
Itt a receptem, a vödrös, beledobálós savanyúsághoz. Nincs szükséged celofánra, üvegekre, forralásra, dunsztolásra. Elég, ha forró vízzel kimosod, öblíted a vödröd, abban összekevered a savanyúság levét, azután pedig beledobálod azt, amit savanyítani szeretnél.

Akkor is eltehetünk vödrös, beledobálós savanyúságot, ha megvesszük a hozzávalókat a piacon, mert nincs kiskerted. Ha van pár bokor paradicsomod, paprikád akár a teraszodon, akkor már neki is foghatsz. Az apró hagymákkal sem kell bajlódnod, hiszen a nagyobbakat negyedelheted.
Itt az időnk ráfordítása a legfontosabb tényező, valamint a csodás íze.
Elég csak beledobálni mindent és a tetejét rátenni a vödörre.
Év közben is pótolhatod a mennyiségét, ahogy éppen fogy a tartalma.

Fogtam egy nápolyis, átlátszó vödröt, forró vízzel kimostam. Cca 3-4 literes.
A zöld paradicsomokat, a hagymákat, megmostam, paradicsomokat, amik nagyobbak voltak, kettévágtam. Leszedtem a paprikákat, kicsumáztam, kettévágtam. Vettem 2 csomag színes chili paprikát, azt is beletettem.

A vödörben kevertem össze a savanyúság levét, majd a hozzávalókat beledobáltam, rátettem egy kisebb üveg tányért, hogy leszorítsam, a fedelét ráborítottam, de nem szorítottam le. Cca 7 nap múlva elkezdtük fogyasztani, azóta is emelgetjük le a tetejét.
Még fogok tenni bele szeletelt sárgarépát, karfiolt, darabolt káposztát.
Már a hagymákat pótolni kezdtem: a nagyobb hagymákat megpucolom, ketté, vagy 4 felé vágom és mehet is bele.
Egész télen folyamatosan pakolhatjuk bele azt, amit szeretnénk és be tudunk szerezni.
Talán nem is kerül ki nálunk a kamrába. Mióta elkészült a konyha pulton van, folyamatosan fogyasztjuk.

Recept a savanyúság levéhez, cca 4 literes vödörhöz

2 liter víz
2 dl 20 %-os ecet
20-40 dkg cukor/ ízlés szerint
10 dkg só /ízlés szerint
2 kk natrium-benzoát
2 kk borkén
Mustármag, babérlevél, bors, kapor, koriander mag, 2 db szegfűszeg, 5 db meggyfa levele
A vödörben összekeverjük, hogy feloldódjanak a hozzávalók és beledobáljuk a savanyítani valókat.
Ha tetszett a receptem, nyomj egy like-ot, köszönöm.
Csatlakozhatsz a csoportunkhoz, ha még több receptet szeretnél megismerni, kattints ide
Konyhatündéretek, Márti
Fényképek a beledobálós savanyúságomról:

beledobalos_savanyusag.jpg

 

A legjobb választás egy műanyag, fedeles vödör. Akár két-három kisebb, vagy egy nagyobb.

beledobalos_savanyusag1.jpg

 

Ámulatba fog ejteni a látványa, az íze, s az, hogy folyamatosan töltheted vissza, ahogy fogy belőle a savanyúság

beledobalos_savanyusag2.jpg

 

Cca egy hét után már fogyasztható, megérik először a hagyma, paprika, paradicsom, azok, amelyek kisebbek

beledobalos_savanyusag3.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr9116222086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.10.02. 10:24:23

@Madarasz Tímea Dency: Kedves Tímea, örülök, hogy tetszik. Szeretettel várlak a Biromakonyhám Facebook csoportban is. Ott találsz még több receptet, konyhai praktikákat. A blog oldalsávjában megtalálod a képet, kattints és csatlakozz hozzánk, ha van kedved.
süti beállítások módosítása