Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Karácsonyi fűszeres kacsa. A saját receptem, aminek nem tudsz majd ellenálni.

2020. december 05. 11:25 - Biromakönyvem

A legfinomabb és ízletesebb ünnepi kacsasült.

Ünnepi és Karácsonyi kacsa, ahogy én készítem.

Nagyon sokszor készítem a hagyományos receptet is, kipróbáltam már a narancsos kacsát is, de egyik évben, úgy döntöttem, alkotok valami mást. Valahogy biztosnak éreztem, hogy itt az ideje, és elsöprő finomság lett. Egyszer vettem egy elektromos pizzasütőt, ami hatalmas, olyan mint egy óriás serpenyő, de bármit lehet benne készíteni, de pizzát azt biztosan nem. Elővettem és nekiálltam.
RECEPT:
Egy egész kacsát összedarabolok, olyan méretre, ahogy csak össze lehet vágni. Az edényben megpirítom olíva olajon a hagymát, fokhagymát. Ráteszem a kacsa darabokat és mindkét oldalát pirítom. Megfűszerezem (és ne lepődjetek meg, higgyétek el finom)

Fűszerek: bors, só, őrölt bors, őrölt fahéj egy púpos k.kanál, 3 szegfőszeg, curry por, gyömbér por, ez két k.kanál. Kicsit még pirítom és felöntöm egy pohár vízzel, és egy ananász konzerv levével. Hagyom párolódni. Közben beleszelek egy nagy almát. Amikor félig kész, beleteszek két ananász konzervet az összes levével. Ilyenkor már vigyázni kell, mert a cukros lé könnyen odapirulhat. Meghintem kevés chili pehellyel. Aztán mielőtt elkészülne belecsorgatok 2-3 evőkanál mézet. Ha úgy érzitek, hogy még kell bele fűszer, akkor a fahéj, curry, gyömbér még mehet bele. Mire kész lesz, addigra elpárolog a lé, és marad egy pirult kacsa, isteni illattal, s az edényben a curry színétől megfestett finom alap, ami épp arra jó, hogy ne száradjon ki.
Amikor azt érzed, hogy már sok fűszert tettél hozzá, akkor még kétszerezd meg, higgy nekem, akkor lesz isteni finom.

Köret: Jázmin rizst felteszem, pirítom, felöntöm vízzel. Beleszórok egy marék mazsolát, 2-3 k-kanál curryt, sót, kevés vegetát.
Szerintem sütőben is elkészíthető, de mindenképpen nagy edény kell hozzá. Talán a kacsasütő fém edényben is, a tűzhelyen könnyebb kezelni.
Sok-sok éve már nem tudok lemondani róla. Olyan finom ízharmónia, illat, látvány lesz a végeredmény, amit akkor nem gondoltam volna.
Ha tetszett a receptem, kérlek nyomj egy like-ot, köszönöm. Konyhatündéretek, Márti
Ha még több ötletre, receptre vágysz kattints ide: Biromakonyhám
Ha megismernél jobban, hogy miért lett a szenvedélyem a főzés, hogy ki vagyok én kattints ide: Biromakonyvem

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr7816319286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása