Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Balatoni félkör süllő

2020. augusztus 18. 20:23 - Biromakönyvem

Te is el tudod készíteni otthon a konyhádban

 Mitől görbül a süllő? Csak ámulunk és bámulunk az étteremben, pedig otthon is elkészíthetjük.

A megtisztított halat a hátára fordítjuk és a belső (hasüreg) felénél 2-3 helyen késsel megroppantjuk a gerinc csontot. Vigyázva, mert, ha több helyen és nagyon, akkor sütés közben eltörik.
1-2 roppantás után próbálgassátok, hogyha kézzel félkört tudtok formázni belőle, akkor megtartja-e a formáját.
A sütödékben, éttermekben bő olajban sütik ki, de én nem akartam elhasználni 2 litert, ezért elővettem egy akkora kerek serpenyőt, aminek a belső szélén felveszi a serpenyő formáját.
A halat az oldalán is 1-2 helyen bevágtam késsel, megsóztam, reszelt fokhagymával (1 gerezd) bekentem, kevés vegetát tettem rá. Paprikás lisztben megforgattam és a forró olajban 8-10 percet sütöttem oldalanként. Az olaj a hal feléig ért. Nem kell több.Amikor az egyik fele készre sül, akkor fordítom.
Nagyon óvatosan kell megfordítani, nehogy eltörjön. Két nagyobb villát használtam e célból.
Azután a hasára fordítottam, ott is sütöttem pár percig. Kár, hogy nem fényképeztem, de nagyon figyeltem rá.
Amikor a hasán sül, a feje és a farka már annyira kerekedik, hogy kilóg a serpenyőből, felfelé. Akkor már biztos , hogy a tányéron is szépen megáll támasztás nélkül.
Olvastam, van aki összeköti cérnával a fejét-farkát, de nincs értelme.
Érdemes 1 órára hűtőben hagyni a fűszerekkel.
Mielőtt sütnétek a száját késsel feszítsétek szét, hogy sütés után a citromot bele tudjátok tenni, bár utána is lehet feszíteni.
A szeme helyére piros aranyat, vagy chili szószt, valami pirosat teszek, a múltkor citrom héjat formáztam bele. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr116168696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása