Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Pavlova torta végigfut az asztalon

2020. augusztus 25. 10:20 - Biromakönyvem

1 méter ehető asztaldísz

Elkápráztatnád a vendégeidet? Keress egy gyalult 15 cm széles deszkát a garázsban, csomagold be és tedd az asztalod közepére. Már csak a Pavlova hiányzik róla?
Sokan félnek nekiállni a Pavlova torta elkészítésének, pedig az egyik legegyszerűbb és legszebb édesség.

Recept:
A sütőt beállítjuk 130 C fokra, egy gáztepsit, vagy sütőlapot kibélelünk sütőpapírral.

8 db tojás fehérjét elkezdjük felverni, amikor kezd keményedni, akkor 50 dkg porcukrot lassanként adagolunk hozzá, valamint 1 ek keményítőt. Addig verjük a habot, amíg jól formázhatóvá és keménnyé válik.
A habból két hasábot formázunk a sütőlapon. Hagyjuk a széleit rusztikusra, ne lapogassuk, ne simítsuk ki, inkább csak egyenes hasábra törekedjünk. Cca 43-45 cm hosszú lesz. A hasábok közepén enyhe mélyedést alakítsunk ki, hogy a tejszínhab majd szépen megálljon benne.
Tegyük a felmelegedett sütőbe és 50-60 percig süssük. A sütés végén a külső réteg ropogós lesz, míg a belső része puhább.
Zárjuk el a sütőt és nyissuk résnyire az ajtót. Hagyjuk kihűlni a sütőben.
Verjük fel a tejszínhabot, vagy a tojások sárgájából készítsünk krémet. Akár mindkettőt lehet.
Sárgájákból krém: Egy lábasban feltesszük takarék lángra 15 kanál cukorral és folyamatosan addig keverjük, amíg a cukor elolvad.
Ekkor habverővel felverjük, fehéredésig, közben hűlni fog. Belekeverünk 20 dkg vajat és 1 cs. vaníliás cukrot.
Hűtőben hidegre hűtjük.
A képen látható gyümölcs: friss cseresznyét feltettem lábasban közepesnél kicsit erősebb lángon főni, belekevertem kevés cukrot, redukáltam a levét, vigyázva, hogy a gyümölcs majdnem egészben maradjon.
Ezért kell a hevesebb tűz hozzá.
Már csak a varázslat van hátra: A gyalult deszkát csomagold be, tedd az asztalra és helyezd rá a két Pavlova alapot egymás után, krémmel, tejszínhabbal borítsd és szórd meg friss gyümölccsel vagy befőttel.
Hidd el a vendégeid ámulnak, bámulnak, amikor meglátják, hogy egy asztalhossznyi sütemény csoda várja őket.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr7916175972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

narancshej 2020.08.26. 13:34:21

Szia,

Csodaszép a Pavlovád!!! Én sajnos nem játam sikerel, és nem tudom mi lehet a baj.
Harmadjára esek neki a héten, különböző receptekkel, és nem keményedik meg a teteje, puha, gumiszerű marad.

Volt már 130 fok 1óra, 110 fok 2óra, 150 fok 1 óra, a sütőben hül ki...
Próbáltam légkeveréssel, anélkül...
El vagyok keseredve nagyon, mi lehet a baj?
Villanysütőm van, minden eddig prímán kisül benne.
Előre is köszönöm, ha tudsz segíteni!!!!
Szép napot!
Lili

Scanalex 2020.08.26. 14:52:40

SZia,nem én vagyok a poszter, de régen én is megcsináltam, nagyjából így, nekem is sokadik próbálkozásra sikerült szépre. Valszeg azért mert sok az anyag. Megnéztem az eredeti receptben is ez van, szóval kitartás!

www.bbc.co.uk/food/recipes/meringue_tranche_with_82125

narancshej 2020.08.26. 16:03:30

@Scanalex: Ohh, köszi...akkor megnyugodtam, nincs minden veszve!!! Hálás köszönet!

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.08.26. 18:12:20

@narancshej: Szia, tudok segíteni. A FB oldalon a Szeretek sütni, főzni Biromakonyhám csoportba, ha belépsz, akkor akár élő videos képpel is tudok segíteni, hidd el menni fog és boldog leszel. :)

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.08.26. 18:14:58

@Scanalex: Szia, igen ez az eredeti recept, amit csodásan készít Marry Berry. Láttam róla a műsort is. Valami csoda. Köszi, hogy megosztottad a linkjét is. :) Imádom a Pavlova tortát, akár rózsa forma, akár kerek, akár "asztalhossznyi" :)

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.08.26. 18:24:15

@narancshej: Szia Lili, írtam az előbb, de addig is, ha segítség, a lényeg, hogy amikor vered fel a habot, van amikor sokkal tovább tart. A végeredmény, egy olyan hab ami megáll, erősen. Sokkal tovább kell verni, mint más sütikhez. Amikor a tepsibe teszed a sütőpapírra, nem csúszik rá, hanem úgy kell kilapátolnod a keverőtálból, olyan keménynek kell lennie. 130-140 fokos sütő jó, én légkeveréssel sütöm. cca. 40-50 perc, a sütőben hagyom kihűlni. Márti

narancshej 2020.08.26. 19:19:11

@Így élek én: nagyon- nagyon köszönöm Márti, megpróbálom ahogy írtad, és megnézem a csoportot is. Megírom majd az eredményt. Hálás köszönet még egyszer!!!! Lili

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.08.26. 19:22:01

@narancshej: Várlak szeretettel, boldog lennék, ha tudnék segíteni, hogy csodás Pavlovád legyen :)

narancshej 2020.08.27. 14:50:53

@Így élek én: Köszönöm, ma este próbálokzom ismét, most a te tanácsaidat megfogadva, és írok, hogy mi lett az eredemény! Szép napot!
Lili

narancshej 2020.08.28. 10:30:06

Szia Márti, Jelentem tegnap este sikerrel jártam, úgyhogy végtelenül hálás vagyok neked a segítségért!!!! Annyira köszönöm! Nagy a boldogság most!!!!! Képet még nem tudok mellékelni, mert holnap visszük vendégségbe, így még pucér, de remélem, hogy addig kibírja. Mégegyszer nagyon köszönöm szépen!!!! Lili

narancshej 2020.08.28. 10:31:18

@Scanalex: Köszönöm neked is a bátrorítást, tegnap este sikerült!!!! :-)

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.08.28. 12:55:47

@narancshej: Örömködés van nálam, ahogy olvastam a sikered. Micsoda boldogság! El sem tudod képzelni, milyen jó érzés ez nekem :) Hurrá, Gratulálok.

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.08.28. 12:57:39

@narancshej: Drága Lili, biztos kibírja holnapig :). Remélem lesz majd képed is egyszer, amit szívesen megmutatok a FB-on is a csoportomban. Gratulálok, gratulálok, bátor és ügyes vagy :)
süti beállítások módosítása