Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

A rántott sajt nem folyik ki a bundából

2020. szeptember 17. 08:18 - Biromakönyvem

A sütésben rejlik a titok

Vannak, akik kétszer panírozzák, akik vastagra szelik, mégis a sütés közben kifolyik az olajba a sajt.
Mi is a titka a rántott sajt elkészítésének? Itt is az idő és az olaj hőfoka, s nem utolsó sorban a sajt minősége. A lágyabb trappista sajtokat kerüljük. Sokszor kapható a boltokban neves haza gyártók terméke, de puha, gyurmázható állagú. Ez azért van, mert nem várják ki az érlelési időt, hiszen az élelmiszerláncok hatalmas mennyiséget kérnek, rendelnek. Én az Ammerlander márkához ragaszkodom, nekem mindig ugyanazt a jó minőséget hozza. Mozzarella sajtot is ránthatunk, füstöltet, vagy natúrt.

Recept:

A sajtot ujjnyi vastagra, vagy kissé vékonyabbra szeljük. Én mindegyik szeletet a csap alá tartom, hogy kissé nedvesebb legyen a felülete, azután a szokásos módon l (liszt, tojás, zsemlemorzsa) panírozom.
Az olajat felhevítem, mintha sült krumplit sütnék, olyan forróra, de csak annyi olaj legyen a serpenyőben, hogy a sajt félig merüljön el benne. 1-1,5 perc az egyik, azután ugyanennyi idő a másik oldalán a sütési idő. A lényeg, hogy a panír piruljon, s közben a sajt is felmelegszik, de még nem folyik szét, nem olvad meg.
A sajt kész termék, sütés nélkül is fogyasztható, ezért nem kell a sajtot megsütni, csak melegíteni, a panír a fontos.

A rántott trappista, mozzarella sajtot is tálalhatjuk áfonya lekvárral, bár a camembert klasszikus kiegészítője.

Tojásos rizzsel tálaltam. A tojást megsütöttem, ami maradt a panírozás után és a rizs közé forgattam.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr6216204074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eßemfaßom meg áll 2020.09.18. 07:03:19

Ezt az áfonyalekváros dolgot soha nem tudtam megérteni. Mondjuk olyat is láttam már, aki ecetesubival ette a lekváros kenyeret, de akkor is.

БУММЕР 2020.09.18. 07:23:29

Egy jó minőségű sajt nem folyik szét...

GyMasa 2020.09.18. 07:57:25

Én előreszeletelt grillsajtot rántottam ki 2 napja.
Az nem folyt ki.
A Lidl-ben lehet kapni, a Grillmeister szériában.
És nemcsak natúr van belőle, hanem mindenféle fűszeres is.

vme61 2020.09.18. 13:19:01

Én panírozás után kb. 20 percre beteszem a mélyhűtőbe, ez alatt jól lehűl, de még nem fagy meg. A fentiek szerint gyorsan sütöm, nem folyik ki, de alaposan felmelegszik közben.

Dorinda41 2020.09.18. 14:30:31

@eßemfaßom meg áll: Imádom a rántott sajtot áfonya lekvárral. Ugyanolyan furcsa, mint a főtt marhahús gyümölcs szósszal, vagy sóska szósszal. Külföldi ismerőseink teljesen elborzadtak, mikor meglátták mit eszünk:) Viszont svéd ismerőseinknél vacsorázva aszalt szilvával, almával és dióval töltött, fahéjjal és szegfűszeggel fűszerezett sült libát ettünk. Isteni volt. Ahány ház, annyi szokás.

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.18. 21:22:39

@eßemfaßom meg áll: Igen, igazad van, én is ritkán eszem áfonyával, szeretem sült krumplival, kovászos uborkával, vagy majonézzel is.

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.18. 21:23:37

@БУММЕР: Igen, a jó minőségű sajt sokat számít. Ahogy írtam a cikkemben is, már egy ideje ragaszkodom a márkához. Eddig még nem csalódtam benne.

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.18. 21:28:06

@GyMasa: A grill sajtok nem folynak szét, viszont talán a trappista jellegű finomabb. Kár, hogy nem lehet kapni kiskereskedelmi kiszerelésben hőstabil sajtot. CCa 4 kg-os, pár cég gyártja az éttermeknek. A legfinomabb sajt és jól bírja a sütést.

feri_néni 2020.09.20. 14:39:41

saláta lemaradt megint. kezdjetek el egészségesen étkezni!

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.21. 12:47:01

@feri_néni: Igen, igen, elkezdünk :) Van fent salátás recept és még hozok is. Igazad van. :)
süti beállítások módosítása