Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Steak saláta

2020. szeptember 11. 08:03 - Biromakönyvem

15 perc alatt kész

Grillezés után, vagy ha a hűtőben rátalálunk az előző napi, vagy az ebédre elkészített steakre, akkor már jó eséllyel készíthetünk steak salátát. Persze szükségünk friss zöld saláta mixre is, de ha csak bébi spenót, vagy jégsaláta a készületünk, akkor se adjuk fel, hiszen akár cékla, sárgarépa csíkokkal együtt, darabolt paradicsommal is csodás ételt készíthetünk.
Persze kezdhetjük a friss bárány vagy borjú, marha szeletekkel is, ha nincs éppen készen.
4-5 perc alatt mindkét oldalát megsütjük a borsozott, sózott húsnak. Pihentetjük, amíg a salátát összerakjuk.
Egy tálba helyezzük a mosott salátát, csavarunk rá citrom levet, megöntözzük olíva olajjal.
Sózzuk, borsozzuk, mozzarella golyókat vagy feta sajtot adunk hozzá.
A steaket szeleteljük és a salátára helyezzük. Megöntözzük  sűrű balzsamecet mártással, és máris kész az ételünk. Jó étvágyat kívánok.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr6716197428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sólyom Tomi 2020.09.12. 19:08:02

Ez nagyon kreatív! És mi a másik két fogás a fennmaradó 15 percre, amit ajánlanál hozzá? Továbbá milyen eszközt javasolsz a cékla csíkokra vágására, hogy gyorsan meglegyen?

Maxval nem birca 2020.09.12. 22:33:06

EZ egy nagy semmi volt.....

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.12. 23:39:34

@Maxval nem birca: Ha úgy érzed, hogy egy nagy semmi volt elfogadom, de nekem és sok másnak egy húsos saláta főétel. Amíg összerakom a salátát, addig a leveles vajas tészta szilva lekvárral töltve elkészül a sütőben.
Tudod van, akinek sokszor kevés az ideje, de mégis finom ételt enne.

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.12. 23:48:41

@Sólyom Tomi: Kedves Tomi, mivel elfoglalt nőként sokszor érek haza fáradtan, a receptjeim egy része arról szól, hogyan lehet gyorsan összerakni egy ebédet, vacsorát. Ha 15 perc alatt kell, akkor a cékla felvágását nem én készítem, mix salátát veszek. Ha van időm, julienre vágom éles késsel. lehet nagyon vékonyra, de általában van a konyhákban, ahogy nekem is szeletelőm, kézi, melyben cserélni lehet a betéteket és ilyen vékonyra vágja.
A másik 15 percben pedig sülhet a leveles vajas tészta a sütőben szilvalekvárral töltve. 5 perc míg 12 kockára vágom, 3-4 perc míg megtöltöm, a többi a sütő dolga. Mondjuk egy tojásleves felrakása cca 8 perc, ezzel kezdem, a sütő melegszik, mehet be a vajas tészta, a saláta pedig akkor 15 perc, ha a húst frissen sütjük, viszont, ha az előző napit használjuk, nincs szükség 15 percre.
Ötleteket, inspirációt szeretnék adni, nem mindegyik blog bejegyzésem egy-egy menű sor. Lesz több is, összeválogathatják, akik követik. Köszönöm a kérdésedet.

degeco 2020.09.13. 07:19:03

4-5 perc alatt elég nyers marad a steak
Salátához nem ideális

Sólyom Tomi 2020.09.13. 08:52:39

@Így élek én: Nagyon szépen köszönöm, ez így nagyon jól hangzik! Nem is komplett menüket vártam, csak kíváncsi voltam, milyen párosítással lehet ezt a remek fogást kiegészíteni. Köszönöm még egyszer, sort is kerítek a napokban egy ilyen menüre!

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.13. 09:37:05

@degeco: Szia, attól függ, hogyan szereted a steak-et. Sokan fogyasztják a marha hús rare (4-5 perc), médium (5-6 perc) sütési idővel. Ha nem szereted így, akkor well done készítsd el, 7-8 perc.
Éttermek kínálatában is fent van az étlapon, a saláta ágyra teszik a szeletelt steak-et.
Ahogy írtam a posztomban is, van aki egyiket sem szereti, akkor készítse el csirkemellből vagy pulykamellből, de ez a saláta arra is kitűnő, hogy az előző napi sült húst újraélesszük egy friss salátában. Sokszor készítem én is mindkét változatos formában. A receptem nincs kőbe vésve, nyugodtan változtasson mindenki az ízlésének megfelelően. Köszönöm a hozzászólásod.

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.13. 09:44:49

@Sólyom Tomi: Kedves Tomi, örülök, hogy inspirációt tudok adni hozzá. Készült azóta egy új blog bejegyzésem, ahol nagy vonalakban összefoglaltam a gondolatom a 30 perces ételekkel. Folyamatosan fogom feltölteni az ötleteket, recepteket. Persze lesznek időigényes receptek is itt a blogomban. Üdvözlettel.

Sólyom Tomi 2020.09.13. 10:08:16

@Így élek én: Nagyszerű, köszönöm szépen! Máris olvasom. Szeretem az időigényes recepteket is, sőt: én a lassan készülő ételek híve vagyok, így biztosan tetszeni fognak azok is, míg ezek a gyorsan elkészíthetők is érdekelnek, mivel ebbe az irányba pedig kifejezetten szeretnék beletanulni, hiszen az én időm sem végtelen.

Biromakönyvem · https://biromakonyvem.hu/ 2020.09.13. 11:25:00

@Sólyom Tomi: Kedves Tomi, a fb-on van egy csoportom is, ahol már nagyon sok recept, érdekesség van fent. Ha van kedved keress rá: Szeretek sütni, főzni Biromakonyhám és csatlakozz. Naponta posztolok, de címkézve is vannak a receptek, ötletek, konyhai praktikák.
süti beállítások módosítása