Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Burgonya köret gombócok formájában

2020. augusztus 31. 08:41 - Biromakönyvem

Sütőben sült, sajttal, csodás a látványa is

Tegnap a nővéremnél ebédeltem. Mennyire fantasztikus, amikor kuktaként sürgök, forgok a konyhában, de az ételt más teszi elém az asztalra. Egyszer arra lettem figyelmes, amíg a rántott szeleteket sütöttem, hogy valami csoda sorakozik a tepsiben.
Ezek a tört burgonya golyók rendezetten várták, hogy a sütőbe kerüljenek.
Gondoltam, hogy a végeredmény is bámulatos lesz. (Recept a kép alatt.)

"Főtt krumplit /kb 1kg/ áttörtem 5dkg vajat,10dkg reszelt sajtot,1nyers tojást ,sót,borsot,zöldség zöldjét,zeller zöldjét összekevertem és kis labdákat formázva kivajazott tepsibe tettem és kb fél órát sütöttem forró sütőben"
(Erzsi Z.konyhájában készült)

Amíg a burgonyák pirultak, elkészült a párizsi bundában kisütött csirkemell.  (A csirkemell szeleteket megforgattam lisztben, felvert tojásba mártottam mindkét oldalát és forró olajban kisütöttem. 4-5 perc oldalanként).
A gombócok előtt került ki a sütőből a kockázott burgonya ágyon készült sült kolbász és májas hurka.
Így nem volt szükséges újra melegíteni a sütőt, váltották egymást a tepsikben lévő finomságok.

Ez a gombóc hasonló, mint a pásztor pite tetején lévő burgonya, amit szintén sütőben pirítunk meg.

Számos ételt variációt alkothatunk a konyhánkban, talán csak a képzeletünk szab határt, de akkor jönnek mások konyhájában született receptek. Hálásak lehetünk egymásnak, a technikának, hogy megoszthatjuk, tanulhatunk újdonságokat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr4516183340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása