Elég fél óra a konyhában?

Az asztalon lehet 30 perc alatt a 3 fogásos ebéd

Mikroszálas törlőkendőkkel vegyszermentesen?

2020. augusztus 18. 18:26 - Biromakönyvem

Sokkal könnyeb az életem, mióta használom, kevesebb időre és vegyszerre van szükségem..

mikroszalas_kendo.jpgMár jó ideje, környezettudatosan sok vegyszert elhagytam alkalmazni.

Keveset használok Ahol lehet, ott mikroszálas törlőt. Egy durvábbal átmosom az ablakokat, utána pedig a finomabb (képen világoskék, OBI-ban vettem, cca 1200-1800 Ft között mozog az ára ), mikroszálas törlőkendővel áttörlöm.A finom mikroszálas kendő minősége fontos, mert ekkor nem marad csíkos a felület. Ezzel tisztítom a tükröket, autó ablakokat. Ablakoknak, autóablakoknak van külön-külön.

A mikroszálas kendőt elég meleg vízben kézzel mosni és kicsavarni. Persze a mosógépben is kimosom többszöri használat után.

A vízforralót, üveg teáskannát forró vízzel-citrom savval tisztítom. Felforralom a vízbe szórt citrom savat és utána öblítem. Ecettel is szép lesz, csak annak erősebb a szaga.

A nemesacél tűzhelyet sosem kezelem vegyszerrel. Illetve, amikor már nem tudom mikroszálas kendővel fényesre törölni, akkor fogom a Ha-ra habkövet és azzal tisztítom meg. Évente kétszer elég.

A konyhában két fajta mikroszálas kendőt használok.

Az egyik a durvább - virágos a képen. A másik a világoskék. Amikor a tűzhely zsíros, akkor a durvábbat meleg vízzel nedvesítem, kicsavarom és feltörlöm a zsírt. Ha kell többször egymás után. Max kétszer. Utána a világoskék finomabb szálas kendőt megvizezem, erősen kicsavarom és áttörlöm. Csillogni fog. Ezek után mosogatószeres vízzel jól kimosom, öblítem,szárítom.

Főzés után elég a durvábbal áttörölni kétszer, egyszer felszedni az ételmaradékot, másodszor jól kicsavarva áttörölni. Nem marad csíkos.

Egyéb fém edények, eszközök is örülnek ennek az ápolásnak. Páraelszívó is.

Egy évben kétszer a Ha-ra követ a hozzátartozó (képen) párnával kezelem. A párnát megvizezem enyhén, a habkövön körbe forgatom. Ezzel átkenem, tisztítom a tűzhelyet. Utána kimosom és a másik felével áttörlöm. Ezután jön a puha mikroszálas kendő, amit jól kicsavarva alkalmazok. Higgyétek el, olyan mintha új lenne, egy karc sincs rajta.

A sütőt - mivel nekem nincs rajta öntisztító funkció -, ezért muszáj zsíroldóval kezelnem. Ezt azért fényképeztem, mert a leghatékonyabb és a legolcsóbb, amit lehet kapni. Korábban nagyobb márkát használtam, de véletlenül jöttem rá a coop termékének minőségére. Az ára pedig töredéke az ismert márkához képest.

Hallottam már a szóda és az ecet hatékonyságáról, ha van ötletetek kérem osszátok meg velem.

 Vízkőoldót használok a csaphoz a konyhában, fürdőben, nagyon kemény a víz. Flóraszept is, mosogatószer, stb., amit még használok, mint vegyszert, ezeket még nem tudtam helyettesíteni.

Igyekszem minél kevesebb vegyszert használni

Elhagytam az egyszer használatos műanyagokat

Van bevásárló szatyrom, kosaram

Az ízesített vizeket otthon készítem, nem veszek műanyag palackot.

Fontos a Földünk, vigyázzunk rá.

Most üzent nekünk, most kell észbe kapnunk igazán. Szenved a tenger, ellep bennünket a sok szemét, a sok vírus. Tegyünk meg mindent, első körben a saját életünk, életterünkben.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biromakonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr6816168400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása